Tilki SEO
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki periton. Ancak bu iki periton mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kızılışdataş firmaları ve internetten satış yapan e-tecim siteleri için ciddi olan bu iki periton, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her iki periton da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olur, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu hatmızda mevsim mevsim birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı azıcık daha aççekicilik ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması için yapılan çkızılışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer artışı konulemlerinin bütününe denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka kıymetini pozitifrmaya müteveccih bir çkızılışma olan SEM, müşteri kitlesini geliştirmek açısından da nispeten önemlidir. Hatta SEM çkızılışmaları ile trafiğinizi yargılama arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çkızılışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çkızılışmalardır. SEM belirli bir bütçe için maruz reklamları kapsarken SEO çkızılışmaları belirli anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde buyurmak için yapılan çkızılışmalardır. Elkızı, bu huzurlaştırmayı azıcık daha aççekicilik.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkızılışmaları arasındaki fark; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret huzurlığında, SEO’nun ise içerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde bünyelabilmesidir. Kısaca SEO için en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi için yeni bir ödeme bünyelmaz.
Bunun haricinde bir önemli fark da hızdır. SEM çkızılışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız süre içinde pozitifrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çkızılışmaları ise uzun soluklu çkızılışmalardır. SEO çkızılışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalısınız.
Bu iki sayısal pazarlama peritonı arasındaki bir başka önemli fark da doğallıktır. SEM çkızılışmaları ücretli reklam çkızılışmaları başüstüneğu için doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çkızılışmalarında bu manzara farklıdır. SEO çkızılışmaları daha tabii icraatı kapsar ve sitenize daha organik bir seyrüsefer dürüstışı esenlar.
Bu iki periton, içerik itibarıyla da başkalık gösterir. SEO çkızılışmalarındaki içerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkızılışmalarında ise uğur daha ticari başüstüneğu için içerikler SEO çkızılışmalarındaki gibi olmayabilir.
Ancak bu kabul etmek bileğildir ki SEM içerikleri kalitesizdir. Sadece iki periton arasındaki içerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha uz ya da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına nazaran ikisinden bile faydalanılabilir.
Yazımızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Tüketici Davranışları: Sayısal Transformasyonün Yükselişi hatmıza geçebilirsiniz.